TEAM FISHING BFT


TEAM FISHING BFT


Är en brinnande intresse för fiske

Mest Trolling, jerkbait, Verticaljigging, Icepike, Pimple och flugfiske, bl.a.


Vi är en gänget som använder teckenspråk

söndag 31 oktober 2010

Andra inlägg

Brukar hänga med kollega Team Buster & Flipper, mest med Flipper och försöker få honom att sluta handla hos Biltema. Nu drar han vidare till Jula.
Nog med skämtsnack, Nu berättar vi om fiskeliv ;)
I somras åkte jag med Flipper och 2 personer med. Fick en napp men fick lina gick av, av min klen haspelspö.
Sedan var jag med min tjejens far och hon med på hans plastekabåt och elmotor, fiskade, fick bara mindre fiskar.
Sedan prövade vi la ut 2 nät. Senare tog vi upp nät fick en Sultan, och den andra nät försvann, mystiskt, letade efter några varv på plasten, efter 2 dagar åkte min tjej och jag ut igen och fiskade tills sist fick vi syn i vit frigolit flöt på ca 300 m från platsen som försvann, åkte dit, jo det är den,  drog upp den och syn en drag som fastnat, möjligt har den fastnat o drog med? Man vet aldrig, och fick en fin men illstank GÖS som dog i fast stryp i nätet, inget att göra åt.
Min kamrat och jag var i Villingsberg och fiskade, fick ingen napp men fel tid och plats.