TEAM FISHING BFT


TEAM FISHING BFT


Är en brinnande intresse för fiske

Mest Trolling, jerkbait, Verticaljigging, Icepike, Pimple och flugfiske, bl.a.


Vi är en gänget som använder teckenspråk

lördag 12 februari 2011

Pimpel eller Skoter? Icefishing or Scooter?

Nä det blev skoteräventyr en liten utflykt för Kim och jag.  tog 2 timmar resan med skotrar, ute var kallt och skönt med solen, vi bjuder på mycket filmer här. varsågod och se.
Nah it was a small snowmobile adventure outing for Kim and me. took 2 hours journey by the scooters, there was cold and nice with the sun, we offer a lot of movies here. go ahead and see.
Trevlig temp ute i morse? :) 
Nice temp out there this morning? :)

Tog med skoter hit, även spark som stod bilens tak.
snart lastas de ur transport
Took the scooter hit, even kick that was the car's roof.
Once they are loaded from a transport


Här filmar jag på Kim när han kör.
Here I am shooting at Kim when he runs.

Och Kim filmar mig när jag kör, kim blev lite osäker om kameran har gått.
And Kim filming me when I run, Kim was a little unsure if the camera has gone.





Inte lätt att hålla kamera och en hand som styr
och sköter gas hela tiden för att hålla takten :)
Not easy to hold camera and a hand control
and distributing gas all the time to keep up:)

Ser på de andra folk som pimplar, många tar sina bilar på plats,
när de börjar frysa går de inne i bilen och värmer, fikar.
 sett upp till 10 bilar på isen vi passerat

Looking at other peoples pimples, many take their cars on site,
when they feel cold they go inside the car and warm, have a coffee.
  seen up to 10 cars on the ice, we passed


 



En underbar utsikt med sol skiner starkt och resan tar ca 12
med lite berättelse teckenspråk, ta en kaffe och njut av resan. Film 12.35 minuter.
Obs ljud i bilen bara bält påminnelsare.

A wonderful view with the sun shining strongly and the trip takes about 12
with a little tale sign, grab a coffee and enjoy the ride. Film 12:35 minutes.
Note the sound of the car just belt reminders.


Där ser vi hur fanskapet färjan arbetar hårt att bryta isen och resan tar
 mer än 20 min ibland upp till 30 min, Sommar normalt tar det 20 min.

There we see how the bastard ferry working hard to break the ice and the journey takes
more than 20 minutes sometimes up to 30 minutes, Summer normally takes 20 min.